Downloads;
Bekijk hier de datasheet
Bekijk hier de manual
Bekijk hier de productpagina
Battery Protect
De BatteryProtect ontkoppelt de accu van niet-essentiële belastingen voordat de accu volledig is ontladen (waardoor de accu zou worden beschadigd) of voordat er onvoldoende vermogen over is om de motor te starten. De BatteryProtect is een eenrichtingstoestel. Het kan enkel stroom behandelen in één richting, dus ofwel stroom naar een lading of stroom van een lader, maar niet beide stromen tegelijkertijd. Bovendien kan de stroom enkel vloeien van de Accuklem naar de Laadklem. Bij gebruik met een belasting maakt de accu verbinding met de Accuklem en bij gebruik met een lader wordt de lader aangesloten op de Accuklem.
Modellen; 65A/ 100A/ 600A
De BatteryProtect
De BatteryProtect ontkoppelt de accu van niet-essentiële belastingen voordat de accu volledig is ontladen (waardoor de accu zou worden beschadigd) of voordat er onvoldoende vermogen over is om de motor te starten.
Eenvoudige programmering
De BatteryProtect kan worden ingesteld om bij verschillende spanningen in/uit te schakelen. Het 7-segment-display geeft de gekozen instelling weer.
Een speciale instelling voor lithium-ion-accu's
In deze modus kan de BatteryProtect worden bestuurd door het VE.Bus BMS.
Let op: de BatteryProtect kan ook worden gebruikt als een lading onderbreker tussen een acculader en een Li-ion batterij. Zie aansluitschema in de handleiding.
Superlaag stroomverbruik
Dit is belangrijk in geval van lithium-ion-accu's, vooral na een uitschakeling door lage spanning.
Overspanningsbeveiliging
Om schade aan gevoelige belastingen als gevolg van overspanning te voorkomen, wordt de belasting losgekoppeld zodra de DC- spanning 16V resp. 32V overschrijdt.
Beveiligd tegen ontsteking
Geen relais, maar MOSFET-schakelaars en dus geen vonken.
Vertraagd alarm
Het alarm wordt geactiveerd als de accuspanning onder het vooringestelde loskoppelniveau gedurende meer dan 12 seconden daalt. Het starten van de motor schakelt daarom het alarm niet in. De alarmuitgang is een uitgang met open collector die bestand is tegen kortsluiting die verbonden is met de negatieve (min) rail, max. stroom 50mA. De alarmuitgang wordt over het algemeen gebruikt om de zoemer, een LED of relais te activeren.
Vertraagde belastingsontkoppeling en vertraagde herkoppeling
De belasting wordt 90 seconden nadat het alarm is geactiveerd, losgekoppeld. Als de accuspanning binnen dit tijdsbestek (nadat de motor bijvoorbeeld is gestart) weer stijgt naar de koppelingsdrempel, wordt de belasting niet ontkoppeld. De belasting wordt 30 seconden nadat de accuspanning is gestegen naar meer dan de vooringestelde herkoppelingsspanning weer gekoppeld.